Tindved Kulturhage

  • Hjem
  • Bedrifter
    • Bedriftsutvikling
    • Se alle bedrifter
  • Prosjekt
    • Pågående prosjekter
    • Tidligere prosjekter
  • Lokaler
    • Leie av kontor
    • Leie av møterom
    • Leie av studio og produksjonsutstyr
    • Leie av lokaler
  • Om Tindved
    • Avdelinger
      • Brikken, Verdal
      • Filmfabrikken, Levanger
      • Spiren, Inderøy
    • Ansatte
    • Nettverket vårt
    • Kontakt
  • Aktuelt

26. november 2020 By

Utnytt digitale muligheter til din fordel!

Digitalisering handler om å bruke teknologi til å fornye, forenkle og forbedre. Det handler om å tilby nye og bedre tjenester, som er enkle å bruke, effektive, og pålitelige.

 

Tindved Kulturhage inviterer kreative bedrifter i Trøndelag til et kompetanseprogram over fire workshoper der du vil lære å bruke digitale verktøy til utvikling av bedriften

 

For 1 500 kr får du mulighet til å delta på fire workshoper med de beste innenfor sine fagfelt som vil hjelpe deg å bygge en digital strategi for fremtiden!

PROGRAM

 

WORKSHOP 1

Dato: 02.03.2021 kl 09:00-15:00

Tittel: Kast deg ut i strømmen og kom i gang med livesendinger og video for å profilere bedriften din

Kursholder: Paal Stavrum, Miniforetak AS https://miniforetak.no

Sted: Langhuset på Øyna, i Inderøy https://www.oyna.no

Dato: Tirsdag 02.03.2021

Tid: 09.00-15:00

Servering: Det blir servert lunsj midt på dagen i tillegg til te/kaffe i pausene, så gi beskjed innen mandag dersom du har allergier eller intoleranser vi skal ta hensyn til

 

Ta med:  laptop, telefon og headset med mikrofon (telefonplugger holder i massevis).

Hvis du har: Ta med stativ/selfiestang til telefon.

 

Litt om kursinnholdet:

Dette er et praktisk rettet kurs, men mye aktivitet bland deltagerne.

– Slik kommer du kjapt i gang.

– Slik lager du en god struktur for video-/livesendinger.

– Oversikt over gratisverktøy og verktøy som koster litt.

– Slik bruker du innholdet på flere plattformer og på ulike måter – lurt når du først har laget det.

– 5 feller du må unngå når du starter med livesendinger.

 

NB! Dette er ikke et kurs i videoproduksjon og redigering. Her er direkte på lufta, med rått opptak for videre bruk.

 

Kurset er spekket med godt humør (viktig i sånt arbeid), eksempler og øvelser ut fra den enkeltes behov, slik at deltakerne kan ta i bruk kunnskapen umiddelbart.

 

Paal rigger opp et enkelt studio med lav terskel. Det får deltakerne teste, med greenscreen og greier.

 

———-

WORKSHOP 2

Dato: Gjennomføres digitalt i løpet av uke 10 2021

Digital markedsføring – for deg som vil jobbe mer effektivt med markedsføring ved Digital Norway

 

Mandag 8. mars kl 09:00-11:00

Introduksjon til forretningsutvikling og målgruppeinnsikt, etterfulgt av at deltagerne gjennomfører samtaler med noen i målgruppen.

 

Onsdag 10. mars kl 14:30-16:00

Hvordan kan vi hjelpe målgruppen

Torsdag 11. mars kl 09:00-11:30

Verdiforslag og forretningsmodell

Sted: Digitalt

 

Det må beregnes noen timer med egeninnsats imellom de digitale samlingene

 

Oppstartsamtale

Dere vil i forkant kontaktes av Digital Norway for en kort samtale om hva workshopen går ut og hva dere skal gjøre, og hvilken problemstilling du ønsker å jobbe med i denne workshopen.


WORKSHOP 3

Dato: 22. mars kl 12:00-14:00

Digitale betalingsløsninger ved Grong Sparebank

Sted: Digitalt

 

———–

 

WORKSHOP 4

Dato: 24. og 25. mars

Digital strategi, markedsføring og utvikling: Hvordan bygge en digital strategi i små, kreative bedrifter, ved Smart-Media AS

Sted: Digitalt. Link blir tilsendt i forkant

 

Dato: 24. mars kl 08:30-12:30

  • 20m Introduksjon digital markedsføring
  • 10m Gjennomgang av business model canvas
  • 60m Oppgave: Business model canvas
  • 30m Google Analytics
  • 45m Innføring i google søk
  • 20m Innføring i keyword research
  • 30m Oppgave: Keyword research
  • 20m Spørsmålsrunde

Dato: 25. mars kl 09:00-11:00

  • 20m Innføring i inbound
  • 30m Oppgave: Lage utkast/titler til 10 bloggartikler
  • 30m Oppgave: Publiseringsplan
  • 20m Spørsmålsrunde
  • 20m Oppsummering

 

———-

 

DIGITAL MODENHETSINDIKATOR:

Ved oppstart blir bedriftenes digitale modenhet kartlagt. Dette skjemaet ble sendt på mail 24. februar til alle deltagerne. Se igjennom spørsmålene og huk av de påstandene som dere føler stemmer med bedriftens situasjon. Denne sendes tilbake til ann[email protected] så fort som mulig. Når programmet er ferdig, tas testen en gang til for å se før og etter effekt ved å delta i Industri 4.0 programmet. Ta kontakt dersom noe er uklart.

 

Til informasjon så er dette et skjema som brukes også til store bedrifter, så noen av påstandene kan nok virke litt på siden. Når vi snakker om digital modenhet, så er det snakk om hvordan dere bruker digitale verktøy i dag i produksjon av produkter / tjenester, i kommunikasjon internt og med kunder og samarbeidspartnere, som mail, Zoom/Teams, digital markedsføring ved bruk av sosiale medier etc. For de fleste av dere er digitale verktøy en integrert del av arbeidshverdagen så ha det i bakhodet når dere fyller ut skjemaet.

 

Etter gjennomført program, er det muligheter for videre deltagelse der en går dypere inn i de digitale mulighetene.

 

PRIS:

Egenandel: 1 500 kr pr deltager inkl kaffe / lunsj ved de fysiske samlingene. Reise dekkes av deltagerne.

 

OM INDUSTRI 4.0 TRØNDELAG

Kompetanseforløpet for kreative næringer er en del av Industri 4.0 – Digital kompetanseheving i små og mellomstore bedrifter, som er et samarbeid mellom Trøndelag

Fylkeskommune, Næringshagene og Inkubatorene i Trøndelag. Les mer her

https://www.trondelagfylke.no/industri4.0trondelag

 

KONTAKT:

Anne Lein Kristiansen

Tindved Kulturhage AS

[email protected]

922 95 352

 

Foto: © Zbynek Pospisil, Encierro7 | Dreamstime.com 

 

5. juli 2019 By

Kulturkvartalet Verdal

Tindved har prosjektledelsen på et treårig samarbeidsprosjekt som heter Kulturkvartalet Verdal. Da det nye teaterhuset åpnet i september 2017 markerte det en ny æra i norddelen av nye Trøndelag. Tindved AS er etablert med en næringshage vegg i vegg med det nye teaterhuset. I umiddelbar nærhet ligger Nord Universitet sin teaterutdanning og Kulturtjenesten i Verdal kommune med kulturskole, kulturkontor, bibliotek og ungdomshuset Panzer. Og like rundt hjørnet er kinoen. Det bød på uante muligheter for samarbeid og synergier. Nå er programmet inne i sitt siste år, og resultatene viser seg tydelig!

Kulturkvartalet hadde som mål å oppheve urban tyngdekraft

Fire virksomheter ble naboer. Til sammen ble dette til KULTURKVARTALET VERDAL. Kulturnæringene er kjent for å være urbane og konsentrert om de store byene. Men i vårt distriktsfylke har vi faktisk en nasjonal skuespillutdanning med et internasjonalt nettverk og en kulturnæringshage som deltar i SIVA sine nasjonale programmer og nettverk. Dette koblet sammen med kommunal kulturadministrasjon og Turnetéatret i Trøndelag (TiT) som et turnerende regionteater – så har jobbet målbevisst for å oppheve noe av den urbane tyngdekraften, og sørge for nyskaping og synergieffekter som gjør at vi kan ta en posisjon i Norge. Kulturkvartalet har jobbet med konkrete delprosjekt som faglig utvikling og utveksling mellom TiT og Nord Universitet, skape et faglig møtested med Scenetreff Trøndelag, legge til rette for flere kunstneropphold i regionen, for etableringer, sommerteaterskole for ungdom og et etablering av  Midtnorsk Scenekunstsenter og en ungdomssatsing, for å bli viktig både for utviklingen av scenekunst i fylket, for entreprenørskap, innovasjon, kulturproduksjon, utdanning og bedriftsutvikling innenfor kreative næringer.

Magien i møtet mellom mennesker
Og det har oppstått magi i møte mellom menneskene i virksomhetene. Fordi det handler om mennesker. Det handler om den kunnskap, kompetanse og nettverk den enkelte ansatte i disse virksomhetene tar med seg inn i samtaler og møter. Totalt er det i dag omkring 130 personer knyttet til disse fire virksomhetene – som alle har regionale eller nasjonale oppgaver. Men i tillegg har vi evnet å løfte sammen en felles satsing for Kulturkvartalet Verdal. Og det har vi tenkt å fortsette med. Det handler om å se mulighetene som skapes i møtet mellom de ulike virksomhetene sine oppgaver, og muligheten for å utveksle kompetanse, nettverk, og lokaler. I det nye teaterhuset har vi store verkstedlokaler og to scener, og alle virksomhetene har sine møteplasser, kontorlokaler, produksjoner, events, visningsplasser og scener som det kan utveksles på. Her har vi gjennom snart tre år fått mennesker til å møtes – snakke sammen – dele ideer, latt det oppstå ideer, gjennomført ideer, testet ut prosjekt, innovert, evaluert og utviklet tiltakene videre. Vi generer skaperkraft i det rommet som oppstår av gjensidig tillit. Dette er den kraften klynger kan ha i seg!

Kulturkvartalet Verdal for hele Trøndelag
Klyngeutvikling er en anerkjent næringsutviklingsstrategi. I et distriktsfylke som Trøndelag, og spesielt for norddelen av fylket, er det viktig å samle små og spredte fagmiljø, konsentrere ressursene om noen miljø og ikke spre innsatsen på flere delvis sammenfallende aktører. Kulturkvartalet Verdal har gjennom dette programmet sett at vi kan bidra til å forsterke vår regions rolle som strategisk utviklingsmiljø innenfor scenekunst og kulturnæringene.

Tindved, skuespillutdanningen ved Nord Universitet og Turnéteatret i Trøndelag har et regionalt oppdrag, og det har vært viktig for oss at effekten av å være naboer i det nye Kulturkvartalet på Verdal er noe som hele regionen kan hente ut effekt av. Det har vi opplevd at spesielt Scenetreff Trøndelag og arbeidet med kunstneropphold/Artist in Residens (AIR)har befestet.

For mer informasjon, kontakt prosjektleder i Tindved, Astrid Skogseth på telefon 406 17 590 eller send en e-post til [email protected]

 

Foto: Ole J Ramfjord

29. desember 2016 By

3D som kommunikasjonstragi

Tindved har ledelsen på et prosjekt som handler om å spleise trønderske medie- og kommunikasjonsbedrifter med industribedrifter som har behov for 3D-leveranser. Mange bedrifter har bruk for gode 3D-visualiseringer i sitt arbeid med kommunikasjon til omverdenen.

Viktig for posisjonering
Gjennom flere piloter er det utviklet prototyper på hvordan 3D-visualisering kan benyttes som kommunikasjonsstrategi for ulike bransjer i vår region. Bruk av 3D-visualisering kan være viktig for bedrifters posisjonering i både et nasjonalt og internasjonalt marked, og flere bedrifter i Trøndelag ytrer nå behov for å finne 3D-kompetanse av høy kvalitet i Trøndelag.  Dette gir muligheter for medie- og kommunikasjonsbedrifter i regionen.

Økt kompetanse regionalt
Per i dag kjøper regionale bedrifter 3D-tjenester fra store selskap i de største byene i Norge, eller fra internasjonale leverandører. For mange trønderske selskap med kunnskap innen 3D, vil en økt satsing regionalt på 3D- visualisering bety et betydelig økt marked for dem. De fleste bedriftene med kompetanse på visualisering jobber per i dag mest opp mot tradisjonell film- og TV-bransje  samt grafisk bransje, og har store muligheter for å utvide sitt marked ved å tenke bredere og utforske andre muligheter.

Mål om flere arbeidsplasser
Prosjektet som Tindved leder, handler om å føre bestillere og leverandører tettere sammen slik at de kan få felles utbytte av hverandre, bli kjent med hverandres behov og kompetanser og bidra til at det skapes flere arbeidsplasser innen 3D-visualisering i Trøndelag. Prosjektet vil bidra med et kompetanseløft som på sikt skal kunne gi en effekt på etterspørselssiden. I kompetansearbeidet vil også økt fokus på markedsarbeid og salg bety økt synlighet av 3D-leveranser fra vår region, noe som forhåpentlig vil øke bestillerkompetansen hos etterspørrerne.

Foto: Tindved

 

8. august 2016 By

Tindved og TFOU styrker nettverksarbeidet

Tindved har fått 500.000 kroner fra Regionalt forskningsfond for å bli enda bedre som bedrifts og nettverksutvikler innenfor kreative næringer. Tindved har i dag 46 bedrifter innenfor sitt fagfelt, spredt over hele Nord Trøndelag. Selskapet er en del av SIVA sitt næringshageprogram, og tilbyr hjelp og rådgivning for bedrifter innenfor kreative næringer. Tindved er i betydelig vekst, og starter i januar 2017 arbeidet med å etablere sin tredje avdeling. Etableringen skjer i Inderøy kommune. Tindved vil da ha fysiske avdelinger i Verdal (Brikken), Levanger (Filmfabrikken) og Inderøy. I formingen av det nye Trøndelag er selskapets strategi å utvide horisonten som utvikler for det som i dag er Nord- og Sør- Trøndelag. Dette skal gjøres både gjennom etablering av fysiske miljøer, men også gjennom økt grad av samarbeid med andre utviklingsmiljøer i regionen.

Utviklingsaktør i nye Trøndelag
Prosjektet har som mål å gjøre Tindved bedre rustet til å ta rollen som utviklingsaktør i det nye Trøndelag. Prosjektet skal blant annet se på følgende problemstillinger:

  •   Hvilke funksjoner, oppgaver, roller for Tindved er det som best svarer på bedriftenes forventninger, behov, utfordringer og egenskaper?
  •   Hvordan kan Tindved utvikle best mulig samspill, samhandling og positive synergier med andre aktuelle virkemidler og virkemiddelaktører ? Her blir samtaler med andre næringshager i regionen, Innovasjons Norge og Fylkeskommune samt SIVA svært sentralt.
  •   Forskningsresultatene skal implementers direkte i driften hos Tindved etter hvert som prosjektet skrider frem.Tindved ser tildelingen som en anerkjennelse av vår unike posisjon og mulighet til å bli utviklingsaktør for kreative næringer i det nye Trøndelag. Samtidig er det viktig å i størst mulig grad fylle nettverket med de tjenester og tilbud som bedriftene etterspør. Dette prosjektet gir oss muligheten til å øke kvaliteten i vårt arbeid fremover sier daglig leder i Tindved Leif Terje Nilsen.- faglig skal vi se på Tindved kulturhage som mellomroms- og samskapingsaktør, sier seniorforsker Espen Carlsson, Trøndelag Forskning og Utvikling. Det finnes mange måter å utføre den rollen på, og vi skal se på om det er spesielle måter, ut fra de råden forholdene, som er spesielt viktig for Tindved kulturhage.For ytterligere informasjon ta kontakt med:Leif Terje Nilsen Daglig leder Tindved: tlf: 906 91923 mail: [email protected] Espen Carlsson seniorforsker TFOU: tlf 917 63782 mail: [email protected]

Foto: Tindved

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

Tindved Kulturhage
Tindved er en næringshage for kreative bedrifter med tre avdelinger i Trøndelag. Hovedkontorfellesskapet heter Brikken, og ligger i sentrum av Verdal. Filmfabrikken ligger på Røstad i Levanger, mens tredje kontorfellesskap ligger på Spiren (gamle Sakshaug skole) i Inderøy kommune.

  • Email
  • Facebook
  • Instagram

Kontakt oss

Tindved Kulturhage AS

Organisasjonsnummer: 887 921 512

Brikken: Johannes Minsaas plass 6, 7650 Verdal

Filmfabrikken: Helge Ingstads Veg 17, 7600 Levanger

Spiren: Vennavegen 59, 7670 Inderøy

Tlf.: +47 41 68 46 72
E-post: info[krøllalfa]tindved.no

Personvernerklæring

Næringshagene i Norge

Siva

Bygget på WordPress av Smart Media AS