Digitalisering handler om å bruke teknologi til å fornye, forenkle og forbedre. Det handler om å tilby nye og bedre tjenester, som er enkle å bruke, effektive, og pålitelige.
Tindved Kulturhage inviterer kreative bedrifter i Trøndelag til et kompetanseprogram over fire workshoper der du vil lære å bruke digitale verktøy til utvikling av bedriften
For 1 500 kr får du mulighet til å delta på fire workshoper med de beste innenfor sine fagfelt som vil hjelpe deg å bygge en digital strategi for fremtiden!
PROGRAM
WORKSHOP 1
Dato: 02.03.2021 kl 09:00-15:00
Tittel: Kast deg ut i strømmen og kom i gang med livesendinger og video for å profilere bedriften din
Kursholder: Paal Stavrum, Miniforetak AS https://miniforetak.no
Sted: Langhuset på Øyna, i Inderøy https://www.oyna.no
Dato: Tirsdag 02.03.2021
Tid: 09.00-15:00
Servering: Det blir servert lunsj midt på dagen i tillegg til te/kaffe i pausene, så gi beskjed innen mandag dersom du har allergier eller intoleranser vi skal ta hensyn til
Ta med: laptop, telefon og headset med mikrofon (telefonplugger holder i massevis).
Hvis du har: Ta med stativ/selfiestang til telefon.
Litt om kursinnholdet:
Dette er et praktisk rettet kurs, men mye aktivitet bland deltagerne.
– Slik kommer du kjapt i gang.
– Slik lager du en god struktur for video-/livesendinger.
– Oversikt over gratisverktøy og verktøy som koster litt.
– Slik bruker du innholdet på flere plattformer og på ulike måter – lurt når du først har laget det.
– 5 feller du må unngå når du starter med livesendinger.
NB! Dette er ikke et kurs i videoproduksjon og redigering. Her er direkte på lufta, med rått opptak for videre bruk.
Kurset er spekket med godt humør (viktig i sånt arbeid), eksempler og øvelser ut fra den enkeltes behov, slik at deltakerne kan ta i bruk kunnskapen umiddelbart.
Paal rigger opp et enkelt studio med lav terskel. Det får deltakerne teste, med greenscreen og greier.
———-
WORKSHOP 2
Dato: Gjennomføres digitalt i løpet av uke 10 2021
Digital markedsføring – for deg som vil jobbe mer effektivt med markedsføring ved Digital Norway
Mandag 8. mars kl 09:00-11:00
Introduksjon til forretningsutvikling og målgruppeinnsikt, etterfulgt av at deltagerne gjennomfører samtaler med noen i målgruppen.
Onsdag 10. mars kl 14:30-16:00
Hvordan kan vi hjelpe målgruppen
Torsdag 11. mars kl 09:00-11:30
Verdiforslag og forretningsmodell
Sted: Digitalt
Det må beregnes noen timer med egeninnsats imellom de digitale samlingene
Oppstartsamtale
Dere vil i forkant kontaktes av Digital Norway for en kort samtale om hva workshopen går ut og hva dere skal gjøre, og hvilken problemstilling du ønsker å jobbe med i denne workshopen.
WORKSHOP 3
Dato: 22. mars kl 12:00-14:00
Digitale betalingsløsninger ved Grong Sparebank
Sted: Digitalt
———–
WORKSHOP 4
Dato: 24. og 25. mars
Digital strategi, markedsføring og utvikling: Hvordan bygge en digital strategi i små, kreative bedrifter, ved Smart-Media AS
Sted: Digitalt. Link blir tilsendt i forkant
Dato: 24. mars kl 08:30-12:30
- 20m Introduksjon digital markedsføring
- 10m Gjennomgang av business model canvas
- 60m Oppgave: Business model canvas
- 30m Google Analytics
- 45m Innføring i google søk
- 20m Innføring i keyword research
- 30m Oppgave: Keyword research
- 20m Spørsmålsrunde
Dato: 25. mars kl 09:00-11:00
- 20m Innføring i inbound
- 30m Oppgave: Lage utkast/titler til 10 bloggartikler
- 30m Oppgave: Publiseringsplan
- 20m Spørsmålsrunde
- 20m Oppsummering
———-
DIGITAL MODENHETSINDIKATOR:
Ved oppstart blir bedriftenes digitale modenhet kartlagt. Dette skjemaet ble sendt på mail 24. februar til alle deltagerne. Se igjennom spørsmålene og huk av de påstandene som dere føler stemmer med bedriftens situasjon. Denne sendes tilbake til [email protected] så fort som mulig. Når programmet er ferdig, tas testen en gang til for å se før og etter effekt ved å delta i Industri 4.0 programmet. Ta kontakt dersom noe er uklart.
Til informasjon så er dette et skjema som brukes også til store bedrifter, så noen av påstandene kan nok virke litt på siden. Når vi snakker om digital modenhet, så er det snakk om hvordan dere bruker digitale verktøy i dag i produksjon av produkter / tjenester, i kommunikasjon internt og med kunder og samarbeidspartnere, som mail, Zoom/Teams, digital markedsføring ved bruk av sosiale medier etc. For de fleste av dere er digitale verktøy en integrert del av arbeidshverdagen så ha det i bakhodet når dere fyller ut skjemaet.
Etter gjennomført program, er det muligheter for videre deltagelse der en går dypere inn i de digitale mulighetene.
PRIS:
Egenandel: 1 500 kr pr deltager inkl kaffe / lunsj ved de fysiske samlingene. Reise dekkes av deltagerne.
OM INDUSTRI 4.0 TRØNDELAG
Kompetanseforløpet for kreative næringer er en del av Industri 4.0 – Digital kompetanseheving i små og mellomstore bedrifter, som er et samarbeid mellom Trøndelag
Fylkeskommune, Næringshagene og Inkubatorene i Trøndelag. Les mer her
https://www.trondelagfylke.no/industri4.0trondelag
KONTAKT:
Anne Lein Kristiansen
Tindved Kulturhage AS
922 95 352
Foto: © Zbynek Pospisil, Encierro7 | Dreamstime.com