a

Kalender og siste nytt

Aktuelt

Kurs og aktiviteter

Gründerdagen Innherred 2025

30. Januar 2025
3

 

Velkommen til Gründerdagen Innherred 2025!

Gründerdagen på Innherred skal være en møteplass for gründere med fokus på samhandling, nye ideer og nettverk. Gründere fra alle bransjer inviteres sammen med økosystemet for innovasjon på Innherred! Det vil myldre av liv og spennende samtaler, og vi kan love deg at det er gode muligheter for å skape et større nettverk her.

Målgruppen vi søker deltakelse fra er gründere med forretningsideer, de som er i tenkeboksen, som har startet opp og er i tidlig fase, eller har holdt på i mange år og er en del av det etablerte næringslivet. Bedriftsledere, investorer, studenter og elever og alle som er gode hjelpere fra inkubatorene, næringshagene, Innovasjon Norge, finansmiljøene med flere. Med andre ord, alle med en tilknytning eller interesse for innovasjon og gründerskap er velkommen!

Sted: Tindved Kulturhage, Møllegata 6, 7650 Verdal

Tid: 09:15 – 15:30

Temaet for dagen er satt til det å tenke stort, se og oppdage «En verden av muligheter»!

Tentativt program:

09:15 Registrering og kaffe

09:45 Åpning av Gründerdagen Innherred

10:00 «En verden av muligheter – akkurat her»

10:20 Gründerhistorie 1

10:30 De gode hjelperne pitcher

11:20 Gründerhistorie 2

11:30 Mingling og lunsj (lokal mat og drikke)

12:30 Gründerhistorie 3

12:40 Sjur Dagestad (Gründer, innovasjonsprofessor, forfatter, historiker og kunstner)

13:20 Gründerhistorie 4

13:25 Mingling og kaffe

14:25 Gründerhistorie 5

14:30 Avslutning, premieutdeling

 

Arrangementet er gratis for alle deltakere, og har begrenset med plasser. Mat og drikke er inkludert.

Link til påmelding No-show belastes 500,-.

Har du meldt deg på, men kan ikke komme allikavel? Send en mail til julie@connectmidt.no

 

Vi gleder oss stort til å se deg der!

 

Gründerdagen Innherred 2025 er et samarbeid mellom Verdal kommune, Connect Midt, Sparebank 1 SMN, Proneo, T:Lab, Visit Innherred, Steinkjer Næringsselskap og Tindved Kulturhagen

 

Kulturnæringskonferansen 2024

7. og 8. november 20241
3

Velkommen til Steinkjer Kulturnæringskonferanse 2024 på

Steinkjer Kulturhus 7. og 8. november 2024

 

Bli med på Steinkjer Kulturnæringskonferanse 2024– en inspirerende møteplass for kreative sjeler!

Den 7. og 8. noveber 2024 samles aktører fra kultur- og næringslivet for å utforske samarbeid, innovasjon og bærekraft. Gjennom spennende foredrag, paneldebatter og nettverksbygging får du muligheten til å dele erfaringer og utvikle nye ideer. Få innsikt fra bransjeeksperter, delta i workshops og bli en del av en dynamisk samtale som kan forme fremtiden for kultursektoren. Enten du er kunstner, gründer eller kulturarbeider, er dette en unik mulighet til å knytte verdifulle kontakter og hente inspirasjon. Sikre deg plass nå og vær med på å skape en sterkere kulturøkonomi!

Hele programmet og påmelding til Steinkjer Kulturnæringskonferanse 2024 finner du her 

Håper å se deg der 🙂 

Etablererkurs for kulturelle og kreative bedrifter i Norge og Sverige

AVLYST PGA FOR LITE DELTAGERE
3

Etablererkurs for kulturelle og kreative bedrifter

AVLSYT PGA AV FOR ØITE DELTAGERE!

DATO: 15/10–5/11 2024
STED: NORGE, SVERIGE OG DIGITALT

⟶ PRAKTISKE VERKTØY
⟶ EKSPERTRÅDGIVNING
⟶ NETTVERK

Har du nettopp startet din egen bedrift innen kulturelle og kreative næringer, eller har du hatt en kreativ bedrift en stund og ønsker å utvikle den med noe nytt? Da er vårt etablererkurs perfekt for deg! Vi tilbyr 6 bedrifter fra Jämtland/Härjedalen samt 6 bedrifter fra Trøndelag til å delta i dette kostnadsfrie kurset, som kombinerer både fysiske og digitale møter.

Når og hvor?

– 15. oktober kl. 10–16: Fysisk møte i Verdal, Norge
– 22. oktober kl. 10–12: Digitalt møte via Teams
– 29. oktober kl. 10–12: Digitalt møte via Teams
– 5. november kl. 10–16: Fysisk møte i Åre, Sverige

Hva kan du forvente deg av kurset?

Etablererkurset er utformet for å gi deg praktiske og effektive verktøy for å utvikle og styrke din kreative virksomhet. Under kurset vil du lære:

– Hvordan analysere markedet og forstå kundenes behov.
– Hvordan lage en markedsstrategi og identifisere måter å generere inntekter på.
– Hvordan etablere bedriften din og komme i gang med salg.
– Hvordan få oversikt og kontroll over bedriftens økonomi.
– Hvordan utvikle en stabil forretningsmodell.

Hvem kan delta?

Alle kulturskapende nyetablerere fra Jämtland, Härjedalen og Trøndelag er velkomne til å søke.

Hvorfor bør du delta?

Å delta i vårt etablererkurs gir deg muligheten til å utvikle din forretningsidé med ekspertrådgivning, bygge nettverk med andre kreative bedriftseiere, og få praktiske råd og tips for en vellykket bedriftsstart.

Praktisk informasjon

Kurset består av to heldagsmøter, ett i Norge og ett i Sverige, samt to digitale møter. Du får opptil fire timers individuell veiledning av en erfaren rådgiver. Som deltaker får du også tilgang til Gründerakademiets digitale læringsportal.

Kurset er kostnadsfritt og krever at du har opprettet et organinsasjonsnummer. Utover det trenger du bare en datamaskin, engasjement og et ønske om å lykkes. Deltakere som fullfører kurset vil få tildelt et kursbevis. Lunsj og kaffe er inkludert på de fysiske møtene!

Hvordan søker du?

Fyll ut søknadsskjemaet som du finner i linken nedenfor og beskriv bedriften din samt hvorfor du vil delta i etablererkurset.

Søkandsfrist senest 29. september 2024.

Til søknaden ⟶ 

Etter søknadsfristen vil vi velge ut hvem som får delta i kurset.

Vi ser frem til å hjelpe deg med å etablere og utvikle din kreative bedrift!

Etablererkurset gjennomføres i samarbeid mellom Proneo og Tindved Kulturhage. Dette er et tilbud igjennom Interregprosjketet SAMSPEL63. som er et samarbeid mellom Jämtland Härjedalen, Hilmarstiftelsen, Visit Innherred og  Tindved Kulturhage, finansiert av Interreg og Trøndelag Fylkeskommune.  

Velkommen til nettverksmøte i Storlien!

10.-11. OKTOBER 2024, STORLIEN HÖGFJÄLLSHOTELL
3

Velkommen til nettverksmøte i Storlien!

DATO: 10.-11. OKTOBER 2024

STED: STORLIEN HÖGFJÄLLSHOTELL

⟶ WORKSHOPS ⟶ FOREDRAG ⟶ NETTVERKSMØTER

Er du aktiv innen kreative næringet? Da er du hjertelig velkommen til å søke om å delta på vår nettverkssamling i Storlien, hvor vi samler kreative kulturskapere fra Jämtland, Härjedalen og Trøndelag!

Hva kan du forvente deg av møtet?

I løpet av nettverksarrangementet vil du få muligheten til å:

  • Møte og utveksle erfaringer med andre kreative aktører.
  • Høre på spennende foredrag som kan gi deg verdifull innsikt.
  • Skap nye kontakter og samarbeid på tvers av landegrensene.

Hovedtaler

Vi er glade for å kunne presentere Mia Lindgren som hovedtaler! Mia er ekspert på kulturøkonomi og kulturelt entreprenørskap, og deler sin innsikt i den lidenskapsdrevne økonomien. Les mer om Mia her.

Mia Lindgren

Program

Torsdag 10. oktober

  • Lunsj: Felles lunsj og nettverksbygging.
  • Inspirasjonsforedrag: Mia Lindgren om kulturøkonomi og lidenskapelig entreprenørskap.
  • Fika: Pause for nettverksbygging.
  • Verksteder
  • Mingle: Mulighet til å knytte nye kontakter.
  • Middag med kulturelt innslag: Middag med kulturelt innslag.

Fredag 11. oktober

  • Frokost: Felles frokost.
  • Eksportforedrag: Eksportrådet og Almi om internasjonal ekspansjon.
  • Fiksjon: Kaffe og naturvandring med Nordic Soundscapes.
  • Open Space: Åpen diskusjon om viktige temaer.
  • Lunsj: Avsluttende felles lunsj.

Hvem kan delta?

Alle kulturentreprenører i Jämtland, Härjedalen og Trøndelag er velkomne til å søke.

Hvorfor bør du delta?

Vi forventer å være rundt 80 personer fra både Sverige og Norge. Dette er en flott mulighet til å utvide nettverket ditt og knytte verdifulle kontakter innen ditt felt. Du får også muligheten til å oppdage nye ideer og metoder som kan inspirere og utvikle din egen virksomhet.

Praktisk informasjon

Nettverkssamlingen starter med lunsj den 10. oktober og avsluttes etter lunsj den 11. oktober. Mat og overnatting er inkludert, men deltakerne er selv ansvarlige for reise til og fra Storlien.

For å fremme bærekraft og fellesskap oppfordrer vi til samkjøring til nettverksmøtet. Hvis du er interessert i samkjøring med andre deltakere, ber vi deg i påmeldingsskjemaet samtykke til at vi deler kontaktinformasjonen din med andre deltakere for å lette koordineringen.

Hvordan søker du?

Vennligst fyll ut søknadsskjemaet nedenfor, og beskriv bedriften din og hvorfor du ønsker å delta på nettverksarrangementet.

Frist: Vi trenger søknaden din innen 24. september.

Etter at søknadsfristen er utløpt, vil vi i Samspel63, sammen med representanter fra kulturlivet i Sverige og Norge, velge ut hvem som skal delta på møtet. Vi ønsker oss deltakere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaring innen ulike kulturuttrykk og områder, for å skape en spennende dynamikk i nettverket.

Vi gleder oss til å se deg på Storlien, til et inspirerende og givende nettverksarrangement!

‍Påmeldingsskjema finner du her

Kontaktinformasjon Har du spørsmål eller ønsker du å vite mer? Ta gjerne kontakt med oss:

Anna Vidmark Produsentanna.vidmark@regionjh.se+46 70 263 64 04

‍Karolina Nätterlund Prosjektlederkarolina.natterlund@regionjh.se+46(0) 63 14 6728‍‍

Johan Einar Bjerkhem Prosjektlederjohan.einar@hilmarfestivalen.no+47 92 84 05 53

Interregprosjektet SAMSPEL63 som er et 3-årig samarbeidsprosjekt mllom Jämtland Härjedalen, Stiftinga Hilmar Alexandersen, Visit Innherre og Tindved Kulturhage. Du kan lese mer om prosjketet på linken her

Et videregående etablererkurs for "Vi som elsker reiseliv og opplevelser"

25. september 2024
3

Vi som elsker reiseliv og opplevelser

Et videregående etablererkurs bestående av 2 fysiske og 2 digitale samlinger fra 25. september til 16. oktober 2024.

Dette er et praktisk og effektivt kurs for deg som driver egen bedrift innen reiseliv,

overnatting og opplevelsesnæringen og som:

DATO: 25/9–16/10 2024
STED: Neptunvegen 6, 7652 VERDAL

PRIS: 1 100 kr

Dette er kurset for deg som driver egen bedrift innen reiseliv, overnatting og opplevelsesnæring og som:

  • Ønsker å bli mer bevisst på egne kvaliteter og hvordan du utnytter dem best i bedriften
  • Ønsker å forstå mer av trender og markedet nasjonalt og internasjonalt
  • Vil utvikle tydelige produkter for et definert marked
  • Vil bruke storytelling aktivt i markedsføring
  • Ønsker å få oversikt over økonomien, ta deg bedre betalt og få starthjelp til budsjettering og kalkylering for vekst
  • Ønsker å skape bredere nettverk i opplevelsesnæringen
  • Er nysgjerrig på salg – direkte og via agenter og turoperatører – det er ikke så vanskelig som du tror

Kurset vil ha fokus på å utvikle levedyktige reiselivs- og opplevelsesbedrifter.

Dette får du:

  • Hjelp til utvikle egen bedrift og egne produkter
  • Gode og konkrete eksempler fra aktive bedrifter
  • Inspirasjon fra andre gründere
  • Forelesere gir praktiske råd og tips om kundereise, økonomi, budsjett og kalkyler
  • Du får kjennskap til og bruker verktøy som ender opp i salgbare produkt og pakker

Kursdagene er som følger:

  • 25. september KL 09.00-15.00 (oppstart og fysisk kurs)
  • 2. oktober 2024 klokken 09.00-12.00 (Teams)
  • 10. oktober 2024 klokken 09.00-12.00 (Teams)
  • 16. oktober 2024 klokken 09.00-15.00 (fysisk kurs)

————————————————————-

PROGRAM:

25 SEP 09-15 VIPsenteret (fysisk) – Produktklubb og kræsjkurs i reiseliv

  • Reiseliv er et håndtverk. Hva gjør de som lykkes?
  • Hva er kvalitet og hva kreves?
  • Status og trender i reiselivet
  • Hva er dine kunders ønsker og behov?
  • Hvorfor må du være internasjonal i hodet?
    Hvordan lage produkt og opplevelser i verdensklasse?
    Produktklubb: Praktisk arbeid med egne produkter!

02 OKT 09-12 (digitalt)  – Kundens perspektiv og min forretningsmodell

  • Hvem er mine beste kunder?
    Storytelling og branding
  • Reiselivets verdikjeder.
    Hva utløser salg?
  • Hvordan blir kundene lenger?
    Hvordan betaler de mer?
  • Min forretningsmodell

10 OKT  09-12 (digitalt)  – Hvordan skape en lønnsom bedrift?

  • Lønnsomhet og produktkalkyler
  • Prising – praktiske eksempler
  • Min forretningsmodell – hvordan skaper jeg verdier?
  • Hvordan lykkes med samarbeid, salg og utvikling?

16 OKT 09-15 VIPsenteret (fysisk) – Mitt produkt mot nye høyder

  • Sluttføring av arbeid med mitt produkt
  • Presentasjon av mitt produkt
  • Gode råd på veien videre

Pris: 1100 kroner per deltaker

Påmeldingsfrist: Fredag 13. september

Dette er et samarbeid mellom Proneo AS og Tindved Kulturhage AS

Link til påmelding finner du her

Ovasjon - Skap en lønnsom bedrift av det du elsker å gjøre!

Kurs i 2024
3

Vi gir deg sjansen til å delta på et program som er skreddersydd for at du skal kunne bygge en bærekraftig bedrift.

Ovasjon er rettet mot kunstnere, kulturelle og kreative entreprenører som ønsker å videreutvikle eller bygge opp sin virksomhet.

Ovasjon skal stimulere til profesjonell kulturell virksomhet og har som mål å skape arbeidsplasser og bærekraftige virksomheter innen kunst, kulturell og kreativ næring.

Les mer og meld deg på her for kurs i 2024

Nanostøtte - til samspill over grensen

2024
3

Nanostøtte

Tindved Kulturhage er med i interregprosjektet SAMSPEL63 som er et 3-årig samarbeidsprosjekt mllom Jämtland Härjedalen, Stiftinga Hilmar Alexandersen og Visit Innherre.

Du som har en kreativ bedrift har nå en mulighet for å søke nanostøtte til aktiviteter og samarbeid med andre kultur- og kreative næringer på tvers av grensen mellom Trøndelag og Jämtland og Härjedalen.

Ta en titt på denne siden dersom dette kan være aktuelt for deg.

Bilde: generert av ChatGPT (DALL·E)

Siste nytt fra Tindved

Hurra! Vi er miljøfyrtårn

Hurra! Vi er miljøfyrtårn

I dag fikk vi overlevert beviset på at Tindved Kulturhage AS er sertifisert som Miljøfyrtårn av varaordfører i Verdal kommune, Anne Grete Lervik ...